Monday, December 21, 2009

Surat Terbuka Kepada Enchik 10 Tin Sardin

ke hadapan en. 10 tin sardin,

merujuk kepada artikel kepenggunaan 20% rebet yang dianjurkan oleh pihak touch n go pada 16hb December yang lepas.

2) barang harus diingat, tol skudai (mengambil kira hang tak ikut link kedua), ke arah alor gajah, baru dua transaksi (hang balik kampung), dan keluar alor gajah ke pd, satu transaksi (mengambil kira hang tak follow jalan lama dari alor gajah ke pd). pastu pd ikut pulak highway yang tak ramai orang lalu tapi ratenya manjang jer naik. pastu, lepas balik dari tengok bapok-bapok kat pd, hang akan trus balik ke singapore.

3) itu baru, paling lebih pun 5-6 transaksi. maka hang kena keluaq pi kempas ikut tol (yang kena bayaq 1.10 ka 1.20 aku pun dah lupa) tu, beli ramli berger paling koman sehari dua kali dan 15 kali lagi pi beli ubat gigi kat senai (ikut tol senai) untuk mencukupkan 80 transaksi sebulan.

4) tak cukup 80 sebulan bang, tak dapat rebet der bang. macam aku kena october lepas. hampeh.

5) oleh yang demikian diharapkan penjelasan ini dapat memberikan gambaran yang lebih jelas tentang perkara yang tersebut diatas.

Sekian, terima kasih.

"Perut diutamakan, tembolok di dahulukan"




nota kaki: ada lagi ke round about yang tunjuk los angeles berapa kilometer lagi tu?

3 comments:

Anonymous said...

deknon .. en 10 tin sardin ni emsem tak? bila ko nak kenalkan kat kita worang?


*cuba teka sapa aku*

vaart said...

cheh!

weh, wa rasa wa nampak nampak ada satu minah tu duduk kat tepi pagar masa hujan buat persembahan untuk juara lagu.

minah tu siap jerit-jerit dan lambai-lambai lagi. adakah orang itu seperti apa yang wa rasakan?

wahahahaha.

oh, pasal 10 tin sardin tu yea? (check lam wallet jap, ada tak gambar dia ukuran kad manila itu hari)

e20c said...

alalalala...bersusah payah kasi surat terbuka lagik! Surat terbuka takpe, jgn kasi surat layang sudah ek.

Penjelasan anda dlm surat terbuka ini amat dihargai skali. skrg saya benor2 paham utk mendapatkan rebet 20%, saya harus membuat 80 transaction dlm sebulan! adusss...

Tak kesampaian ler cita-cita murni utk mendpt rebet 20%. Walo bagaimanapon, cita2 murni utk ke pd telah pon tercapai (walopon cuaca hari itu ujan memanjang jer)

Round about kat pd tu ke? Ader lagi. Kat situ ader fun-fair. tetapi jln menghala ke tiara beach resort jam giler kerana road works!

@Anonymous: aderkah saya hensem? oh tidak. kalo saya hensem, dah lama yusop haslam amik saya jadi hero filem...teehehehe~