Monday, December 14, 2009

Kadi Itu

kadi itu menghulurkan kuthbah nikah. jika aku membacanya mungkin 2 hari lagi baru habis.

bak kata-kata aku bila ditanya oleh bapak mertua " kau boleh baca jawi tak?"

"boleh, tapi sikit-sikit"

"kau kalau dibagi ayat-ayat doa boleh baca tak?"

"boleh, tapi sikit-sikit"

kadi itu bertanya, berapa nombor kad pengenalan pengantin perempuannya? dan kadi itu baru 3 hari kematian isteri tercinta.

kad pengenalan pengantin perempuan? besday dia pun aku tak ingat. dulu.

dan aku dengar, dua minggu sudah, kadi yang itu akan melangsungkan pernikahannya dengan gadis yang mungkin masa dia bagi ceramah di kilang gadis tersebut dan diceramahnya juga gadis itu sekali. heh.

harap-harap bapak gadis itu tanya kadi itu berapa nombor kad pengenalan anaknya. oooo, pandai-pandai tanya orang...cuba tengok dapat tak dia jawab.

4 comments:

mak hayams said...

betui ka Kadi tu tanya mu yati nyer no kad pengenalan neh??? sabo jeler

e20c said...

ooohh...kadi tu nak kahwin lagik?? huhu...

Anonymous said...

bini baru kadi tu anak dara ke deknon? Selamat Pengantin Baru tok kadi!

ade ke kadi tu tanya ic yaty. ic ko sendiri pun aku gerenti ko tak ingat kan.


Lara

vaart said...

bat,
iyooo..dan aku tak berapa reti nak jawab quiz neh. pueh la aku hapal rukun iman dan rukun islam dan huraiannya.

tinsardin,
hehe. a'ah.

lara,
dara dan never been kissed. theehehe.